Kotva
Pro rodiče a žáky
Kalendář akcí
32. školní týden
Online škola

Přihlášení do školního systému zde

Rozvrhy
Mapa webu

6.A ČJ + M

Vloženo: 25.4.2020 | Autor: Michaela Kovalová| Zobrazeno: 1367x |

Milé děti, 

 

od 25.5. je výuka pouze u 1. skupiny. Tedy čeština u paní učitelky Petrášové a matematika u paní učitelky Doubkové.

 

Ať se Vám daří.


20.5.

Český jazyk - literatura

Dnes si přečteme dílo od autora Vladislava Hrušky, který najdete na straně 143 v čítance.

Kdo je hlavním hrdinou?
Co se stalo mezi kamarády?
Co se přihodilo Pavlovi cestou domů?
Kdo přivítal Pavla s otevřenou náručí?
Jak nakonec příběh skončil?


18.5.+ 21.5.

Matematika - osová souměrnost

Pracuj dle zadání:

Učebnice strana 68/A1

Učebnice strana 68/A2 


18.5.

Český jazyk - Opakování 

 

Shoda přísudku s podmětem

Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=V3jLqt1SkHE&feature=emb_title

Zapamatuj si!!!

Je-li PODMĚT v množném čísle rodu:

- středního, píšeme v koncovce - a (např.: Štěňata si hrála.)

- ženského, píšeme v koncovce - y (např.: Ženy šlcvičit.)

- mužského neživotného, píšeme v koncovce - y (např.: Hrady se stavělz kamene)

- mužského životného, píšeme v koncovce - i (napři.: Muži běželi maraton)

POZOR: Slovo děti je mluvnicky rodu ženského: Děti ve škole nedávaly pozor.

 

PŘEPIŠ DO SEŠITU A DOPLŇ SPRÁVNÉ I/ Y

 

Děti si četl – pohádku. Rodiče se vrátil- ze zábavy. Kombajny posekal- poslední zb–tky ob–lí. Štěňata si spolu hrál- v trávě. M–slivci uspořádal- hon. Potom oslavoval- na lovecké chatě. To jsme si o vás teda nemyslel- ! Naše děvčata cvičil– zumbu. Vy jste to opravdu nevěděl-? V okolí rostl– houby. U Jemnice havaroval– dva automobil-. Řidiči naštěstí v-vázl– bez zranění.


13.5.

Český jazyk - literatura

Čítanka strana 140

Titul: Domov pro Marťany 

Autor: Martina Drijverová

 

Kdo je hlavním hrdinou příběhu?

Jaké postižení se v příběhu objevuje?

O čem příběh je?

Setkal(a) ses někdy s podobnou situací v životě? Jakým způsobem jsi reagoval(a)?


11.5. + 14.5.

Matematika - shodné útvary

Učebnici strana 64/4

Pomůcky: čtverečkovaný papír, průsvitný papír (může být i pečící papír)

Úkol:

1. Na čtverečkovaný papír překresli útvary ze cvičení 4 

2. Na pečící papír obkresli ty samé útvary

3. Zjisti které útvary jsou stejné

4. Přímou shodnost vybarvi červeně

5. Nepřímou shodnost vybarvi zeleně


11.5.

Český jazyk - koncovky přídavných jmen


7.5.

Matematika - geometrie - shodné útvary

Shlédni video zde:

https://www.youtube.com/watch?v=9KxmGiw4CPc

https://www.youtube.com/watch?v=ZZ3co2favCM

 

Na videu jste mohli vidět, v jakém případě se útvary shodují a neshodují. 

Útrary se mohou shodovat přímonepřímo. 

Přímo shodné útvary - jsou shodné ve stejné rovině, pomůžeme si otočením útvarů (učebnice str. 61/1)

Nepřímo shodné útvary - jsou shodné po otočení jednoho z útvarů naruby (učebnice str. 63/1)

 

Vyřeš obě cvičení do sešitu geometrie a odpovědi mi zašli na můj email:  kovalova.michaela@zssochora.cz.


6.5.

Český jazyk - literatura

Téma: Současná literatura pro mládež - román

 

Čítanka na straně 135 - přečti si úryvek z románu Říkali mi Leni od Zdeňky Bezděkové a odpověz na následující otázky:

 

Odkud pochází Leni?

Proč se paní učitelka na Leni zlobila?

Jaký předmět se Leni učila nerada?

Jak se jmenovala panenka?

Kdo vypráví celý příběh?

 

Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .


4.5.

Matematika - úhly v trojúhelníku

Učebnice strana 86/2 - zápis do sešitu

Nezapomeň na pravidlo - součet vnitřních stran trojúhelníku je vždy 180°


4.5.

Český jazyk - určování psaní mě - mně u příslovce

Pracuj dle pracovního listu, odkaz stáhni zde: upload/files/kovalova/Příslovce (1).pdf (Velikost: 36.52 kB)


30.4.

Matematika - konstrukce osy úhlu

Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=kCVe-sfIMRI

 

Dnes nás čeká nový úkol, narýsovat osu úhlu. Na videu jste mohli vidět návod, jak takovou osu úhlu vytvořit a k čemu vlastně slouží? Každý úhel má svou osu, což je přímka, která prochází vrcholem úhlu a daný úhel půlí. Už z této definice vyplývá, že osa úhlu je v každém svém bodu stejně vzdálená od prvního a druhého ramene. Osa se obvykle značí malým písmenem o.

 

Stejným způsobem jako jste viděli na videu, budeme pokračovat

 

Osa úhlu:

1. Narýsuj přímku p a pomocí úhloměru narýsuj úhel 60°

 

2. Narýsuj libovolně velkou kružnici se středem ve vrcholu úhlu V, u kterého chceme osu udělat. Tato kružnice protne ramena úhlu vždy v jednom bodě. Tyto bodu pojmenujeme body A a B.

3. Poté vezmeme do kružítka stejnou a uděláte stejně velké kružnice postupně se středem v A a poté se středem v B.

4.Tam, kde se kružnice protnou, se nachází jeden bod osy, bod označíme O. Druhý bod osy se nachází ve vrcholu úhlu. Skrze tyto body povedete přímku a máte osu.

 

Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .


 

27.4.

Matematika - součet vnitřních úhlů v trojúhelníku a druhy úhlů

Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=Y0R6aGZ29Lc - jaké druhy úhlů znáš?

Dnes budeme měřit úhly v trojúhelníku a k měření potřebujeme úhloměr, zde je video:  https://www.youtube.com/watch?v=T4-M67cl1Qo, které ti pomůže změřit správně jakýkoliv úhel.

 

Tvůj úkol je:

1. Narýsuj libovolný trojúhelník ABC

2. Zapiš vnitřní strany úhlů

3. Změř pomocí úhloměru vnitřní úhly a zapiš je

4. Sečti všechny vnitřní úhly dohromady podle rovnice alfa + beta + gama = 180°

5. Napiš k jednotlivým úhlům, o jaký druh se jedná (tupý, ostrý, pravý)

 

Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .

 


27.+29. 4

Český jazyk - literatura - Aktivní činnost s literárními zdroji

Stáhni si odkaz a pracuj dle zadání: upload/files/kovalova/aktivni-cinnost-s-literarnimi-zdroji.pdf (Velikost: 57.58 kB)

 

Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .

 


20+22.4.

Český jazyk - litaratura - pohádka

Přečti si svou oblíbenou pohádku a zároveň se podívej na jakoukoliv zfilmovanou pohádku. Tvým úkolem je zapsat u pohádek, kterou jsi přečetl(a): Autora, titul a děj. Zkus také určit jaké společné znaky mají pohádky. Tedy co mají pohádky společného, jaké bytosti se vyskytují v pohádkách, jak končí pohádky, co zvítězí v pohádkách atd. Zápis do sešitu. Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .


24.+27.4.

Matematika - součet vnitřních úhlů v trojúhelníku

 

Prohlédni si následující obrázek:

 

Na obrázku je vidět trojúhelník, který je tvořen vrcholy A, B a C; jedná se tak o trojúhelník ABC. Najdeme zde tři strany: AB, BC, AC. Dále si všimněte, že tyto strany jsou ještě navíc pojmenovány malými písmeny. Toto pojmenování má své pravidlo – naproti vrcholu A máme stranu a. Naproti vrcholu B je strana b a naproti vrcholu C je strana c. Po daném vrcholu je tak vždy pojmenována protější strana; ta strana, která není tvořena daným vrcholem.

 

Každý trojúhelník má tři vnitřní úhly, které obvykle označujeme řeckými písmeny alfa, beta a gama. Součet všech tří vnitřních úhlů musí vždy dát 180 stupňů.

 

alfa + beta + gama = 180°

 

Tvůj úkol:

Narýsuj do sešitu libovolný trojúhelník ABC, označ a změř velikosti všech vnitřních úhlů. Proveď součet všech vnitřních úhlů.

 


16.4.

Matematika - sčítání a odčítání úhlů

Zápis do seštitu - učebnice geometrie strana 56/cv4 a+c+f. Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .


15.4. 

Český jazyk - literatura

Čítanka strana 113 - přečti si pohádku o Lišce Bystroušce a na konci pohádky jsou otázky, na tyto otázky mi odpověz a odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz 


6.4. + 13.4.

Matematika - sčítání a odčítání úhlů

Zápis do sešitu - učebnice geometrie strana 56/cv 1 + strana 57/cv7

Nezapomeň!!! 1 minuta má 60 sekund!!!

Příklad:

3°41'+ 2°24'= 5°65'-Pozor!!! 65' je 1°5' tudíž správný výsledek je 6°5'


6.4. - 8.4

Český jazyk - literatura 

Čítanka strana 159 - Autor: René Goscinny, Titul: Kouřím

Přečti si příběh a odpověz na otázky:

Jak se jmenoval kamarád Mikuláše?

Co kamarádi spolu poprvé zkoušeli?

Co dělali kamarádi v trafice?

Jak příběh končí? 

 

Odpovědi na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz 


1.4.

Český jazyk - literatura - vytváření vlastních textů

Ahoj děti, váším dnešním úkolem bude vytvořit jakýkoliv smysluplný příběh. Již jednou jsme se o to pokoušeli, když jsme vymýšleli pověst. Zpracuj svůj příběh ve wordu a pošli mi ho na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz. Můžeš napsat pohádku, pověst, příběh o lásce, atd.. Nezapomeň, že každý literární žánr musí obsahovat: úvod, děj - zápletku, závěr. Celý text by měl obsahovat minimálně 15 vět. Básníci mohou vymyslet i báseň. 

Budu se těšit na vaše odpovědi wink


30.3.

Český jazyk - předpony s-, z-, vz-

coolShlédni video - pravidlo pro psaní s-, z- https://www.youtube.com/watch?v=oR3dy5ujSU

surprisedPředponu vz- a vze- píšeme v případě, kdy je směř VZHŮRU tedy například: vztyčit, vzpažit, vzejít.

Procvič si, co ses naučil(a)

https://www.umimecesky.cz/diktat-psani-predpony-s-z-vz-2-uroven/38

 

Matematika - procvičování - druhy úhlů

Všechny tyto úhly již známe. Tvým úkolem je, vzít si sešit geometrie a tyto úhly si narýsovat do sešitu, ke každému úhlu napiš, jaké u nich platí pravidlo.

Například: Pravý úhel musí mít 90°

 

 


26.3.

Matematika - procvičování - společný dělitel

Zápis do sešitu!!!

Vypiš u čísla 24 a 56 všechny dělitele a označ, jaké mají všechny společné dělitele. 

 

 

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.